Aktualności

aktualnosci

warszawa 1

W dniach 25-26 maja 2017 roku uczniowie klasy 6a i 6d wraz z wychowawcami i opiekunami udali się na wycieczkę do stolicy. Mimo bardzo wczesnej pory wyjazdu i dżdżystego poranka pełni energii i ciekawości udali sie w podróż by poznać stolicę.

Oto ich relacja:" Warszawa powitała nas słońcem. Rozpoczęliśmy zwiedzanie od kompleksu budynków mieszczących sie na ulicy Wiejskiej, gdzie mieści się Sejm i Senat Rzeczypospolitej Polskiej. Uczestniczyliśmy jako widzowie w obradach Sejmu, a na korytarzach mieliśmy okazję spotkać polityków różnych ugrupowań. Następnie udaliśmy się do królewskiego ogrodu Łazienek, gdzie obok przy ulicy Belwederskiej znajduje się Belweder druga siedziba Prezydenta Polski. W budynku tym znajduje się zbiór pamiątek poświęconych marszałkowi J. Piłsudskiemu. Przewodnik bardzo ciekawie opowiadał nam o Józefie Piłsudskim, jego dokonaniach i ciekawostkach z życia. Wiele emocji wzbudziła w nas wizyta w Muzeum Powstania Warszawskiego. Późnym popołudniem wędrowaliśmy po wąskich uliczkach Starego Miasta, gdzie chłonęliśmy klimat Królewskiej Warszawy. Drugi dzień pobytu to uczta dla sportowców, bowiem gościliśmy na trybunach i w wszelkich "zakamarkach" Stadionu Narodowego. Około południa powtarzaliśmy i utrwalaliśmy sobie zdobyte na przyrodzie wiadomości podczas seansu filmowego w Planetarium mieszczącym się przy Centrum Nauki Kopernik. W trakcie pobytu w Warszawie braliśmy udział w lekcji muzealnej "Z wizytą u króla Jana III Sobieskiego", gościliśmy w pałacu w Wilanowie i otaczającym go parku. Podziwialiśmy jego piękne wnętrza i otoczenie. Kończąc wizytę w stolicy odwiedziliśmy interaktywne Muzeum Fryderyka Chopina. Wracaliśmy do domu zadowoleni, pełni wrażeń, z nadzieją, że jeszcze uda nam się tu wrócić, by móc zobaczyć ciekawe i nieodkryte miejsca naszej pięknej stolicy..."(MP)