Aktualności

aktualnosci

„Góry pozwalają doświadczyć trudu wspinaczki, strome podejścia kształtują charakter, a kontakt z przyrodą daje pogodę ducha.”

/Jan Paweł II/

dolina

W kwietniowy poranek uczniowie klasy 7b i 6b wraz z opiekunami wybrali się na wycieczkę górską.Celem wyprawy była najdłuższa i największa dolina w polskich Tatrach.

W miejscowości Witów, góralskim pozdrowieniem przywitał nas pan przewodnik i zaprosił do wspólnej wędrówki. Liczącą niemal 10 km długości trasę pokonaliśmy pieszo, podziwiając urokliwe, górskie krajobrazy, nieskażoną przyrodę, słuchając ciekawostek związanych z tym miejscem. Bez wątpienia Dolinę tę upodobał sobie Jan Paweł II. W centrum naszej wyprawy, z zapartym tchem podziwialiśmy dywany fioletowych krokusów. Dotarliśmy do drewnianej kaplicy św. Jana Chrzciciela znajdującej się na górnym skraju Polany Chochołowskiej. Po krótkim odpoczynku w schronisku PTTK, w zimowym otoczeniu wyruszyliśmy do Doliny Jarząbczej. Jest to również miejsce związane z papieżem rodakiem. Pełni radości, wdychając świeże górskie powietrze, pokonaliśmy szlak powrotni. Na koniec zaopatrzyliśmy się w góralskie przysmaki. Nieco zmęczeni, lecz pełni wrażeń wróciliśmy do Bochni. To był naprawdę owocny czas, który wzbogacił naszą wiedzę, zdrowo zmęczył oraz pogłębił relacje koleżeńskie. Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć. (AA)