Świetlica

SWIETLICA

Andrzejkowa zabawa połączona z wróżbami to już w świetlicy tradycja. W tym roku dzieci z ogromną niecierpliwością czekały na ten niezwykły dzień, pełen magii i niespodzianek. Wszyscy bardzo chcieli poznać swoją przyszłość. Do każdej wróżby ustawiała się długa kolejka chętnych. Wróżki przepowiadały imię przyszłego męża lub żony, a także zdradzały, o czym skrycie marzą dzieci. Czy wróżby się spełnią – przyszłość pokaże. Pewne jest to, że przyniosły one dużo radości i były okazją do wspólnej zabawy. 

W naszej świetlicy szkolnej odbyły się we wtorek niecodzienne warsztaty, które prowadziły panie Dorota Kronenberg i Agnieszka Łach a spotkanie zainicjowała pani Katarzyna Zdeb. Wszystko zaczęło się od małego pokazu co można zrobić z balonów, który wprowadził dzieci w zachwyt. W końcu każdy uczestnik przystąpił do pracy. Dzieci otrzymały balony i specjalne pompki. Zaczęło się pompowanie, zawiązywanie balonów i wreszcie najtrudniejsze- formowanie balonów, skręcanie, przekładanie. Początki nie były łatwe. Nie zabrakło oczywiście huków pękających balonów jednak po chwili ze zwykłego balona zaczęły powstawać biedronki, żółwiki czy bałwanki. Warsztaty balonowe były świetnym pomysłęm. Dziękujemy Paniom za wspaniała zabawę. 

W poniedziałek uczniowie ze świetlicy szkolnej mieli okazję poznać tradycje andrzejkowe. Pani Anna Koczanowska przygotowała prezentację, w której przedstawiła stary ludowy andrzejkowy zwyczaj. Dzieci dowiedziały się, że wróżby czyniono 29 listopada w wigilię Andrzejek, które miały dać odpowiedź na długo oczekiwane pytania. W Wigilię Św. Andrzeja prześcigano się w pomysłach, by z najróżniejszych oznak wyczytać swoją przyszłość. Tradycje wróżb przetrwały do dzisiaj. Obecnie Andrzejki są wspaniałą zabawą, dostarczającą wielu przeżyć i emocji. 

W ubiegłym tygodniu w naszej świetlicy szkolnej gościliśmy przedstawiciela Straży Miejskiej pana Roberta Jawora. W czasie spotkania strażnik przypomniał uczniom zasady bezpiecznego zachowania się nie tylko na drodze, ale również w domu, w kontaktach z obcymi oraz ze zwierzętami. Uczniowie z wielkim zainteresowaniem słuchały Pana strażnika, chętnie odpowiadali na pytania, jak również chętnie zadawali pytania, na które otrzymywali wyczerpujące odpowiedzi: jak należy reagować w sytuacjach gdy na swej drodze spotkamy nieznajomą osobę i jakie są numery alarmowe. Oby więcej takich spotkań, które poprzez fajną, ciekawą zabawę uczą jak należy zachować się wobec istniejących zagrożeń oraz co robić aby być bezpiecznym. 

Przystępując do realizacji tematu zajęć „Komiksy, komiksy…” wyjaśniliśmy i omówiliśmy definicję komiksu. Dzieci dowiedziały się co to są komiksy, jak są napisane, gdzie i kiedy można doszukać się pierwszych początków tworzenia się komiksów. Poznali twórców i tytuły najpopularniejszych z nich. Uczniowie, mieli także możliwość przybliżyć nam swojego ulubionego bohatera historyjek obrazkowych i przedstawić go w formie plastycznej. Ponadto ozdabiali szablony bohaterów dowolną techniką, oraz tworzyli własne komiksy. Na zakończenie wykorzystując swoją wyobraźnie i inwencje twórczą projektowali wymyślona przez siebie postać. 

 

Podkategorie