O szkoleSzkoła

Deklaracja dostępności

Wstęp deklaracji

Szkoła Podstawowa nr 2 im. Kazimierza Brodzińskiego w Bochni zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony podmiotowej BIP zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony podmiotowej BIP https://bip.malopolska.pl/pspn2ikbrodzinskiego

Dane teleadresowe jednostki:

Telefon: 146480078

E-mail: sekretariat.sp2@edubochnia.pl

Adres: ul. Oracka 6, 32-700 Bochnia

Data publikacji strony internetowej: 2014-01-15

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-03-30

Strona podmiotowa BIP jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Ułatwienia na stronie podmiotowej BIP

Strony podmiotowe w ramach Regionalnego Systemu BIP w Małopolsce posiadają następujące ułatwienia:

  • podwyższony kontrast (czarne tło, żółte litery)
  • możliwość powiększenia wielkości liter na stronie
  • możliwość zwiększenia interlinii oraz odstępów pomiędzy literami
  • mapa strony
  • focus wokół elementów nawigacyjnych
Data sporządzenia deklaracji

Deklarację sporządzono dnia 2020-12-18

Na podstawie analizy stanu budynku Szkoły Podstawowej nr 2 w Bochni

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Osoba do kontaktu w sprawie dostępności: Daniel Widło
e-mail: sekretariat.sp2@edubochnia.pl
Telefon: 146480078

Procedura wnioskowo-skargowa

Uprzejmie informujemy, że zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem udostępnienia cyfrowego wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementów, ewentualnie zapewnienia dostępu alternatywnego, na warunkach określonych w ustawie. W przypadku odmowy wnoszący żądanie możne złożyć skargę z zastosowaniem przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, a także powiadomić Rzecznika Praw Obywatelskich: www.rpo.gov.pl

Dostępność architektoniczna

Budynek położony jest w centrum miasta przy ul. Orackiej, około 600 m od Rynku. Obiekt  został oddany do użytkowania w 1978 r.,  część została wyremontowana w 2010 r. (dach nad pomieszczeniami szatni i świetlicy), instalacja elektryczna wymieniona i dostosowana do współczesnych wymogów w trzech etapach (2012, 2014 i 2016 r.). Otoczenie szkoły, w tym kompleks sportowy wykonany w ramach inwestycji prowadzonej przez UM w Bochni (2019/2020), przekazane do użytkowania we wrześniu 2020 r. Wejście do budynku usytuowane jest od strony alei dojazdowej prowadzącej od strony ul. T. Czackiego,  wraz z chodnikiem wzdłuż ogrodzenia obiektu szkolnego. Budynek jest częściowo przystosowany do obsługi osób niepełnosprawnych, posiada dojazd z kostki brukowej umożliwiającej dojazd do wejścia głównego obiektu, którą osoby na wózkach inwalidzkich mogą przemieszczać się. Do środka budynku prowadzą schody czterostopniowe oraz dwuskrzydłowe ręcznie otwierane drzwi. Przed drzwiami znajduje się miska z wodą dla psa przewodnika. Wszystkie pomieszczenia na parterze budynku zostały oznaczone tabliczkami w Alfabecie Braille’a.

Osoby z niepełnosprawnościami mają możliwość skorzystania z pochylni wraz z barierami, wykonanej w 2017 r. W przedsionku za drzwiami wejściowymi po prawej stronie znajduje się pomieszczenie szatni czynne w godzinach pracy (6:30 do 16:30), gdzie można uzyskać podstawowe informacje odnośnie możliwości załatwienia sprawy.

Budynek posiada platformę umożliwiającą wjazd na I piętro. Przemieszczanie się na wyższą kondygnację możliwe jest wyłącznie po schodach. Osoby z niepełnosprawnością ruchową swobodnie mogą się poruszać jedynie w obrębie parteru i pierwszego piętra budynku ze swobodnym dostępem. Toalety w budynku nie są przystosowane dla osób niepełnosprawnych, poza ogólnodostępną (jedną toaletą), znajdującą się na parterze budynku.

Szkoła posiada system informacji głosowych oraz pętli indukcyjnych. Osoby mające trudności w poruszaniu się, obsługiwane są w sekretariacie, znajdującym się na parterze budynku. Konkretny pracownik, wezwany jest najczęściej za pośrednictwem obsługi szatni, zajmuje się osobą niepełnosprawną w holu budynku, gdzie umieszczone są  ławki dające możliwość zaczekania na pomoc.

Szkoła posiada jeden parking. Miejsca parkingowe przeznaczone są wyłącznie dla pracowników. Ilość miejsc parkingowych jest niewystarczająca, interesanci korzystają z okolicznych miejsc parkingowych. Do budynku oraz jego pomieszczeń możliwe jest wejście z psem asystującym, bądź psem przewodnikiem. Nie ma ograniczeń w tym zakresie. W Szkole Podstawowej nr 2 im. Kazimierza Brodzińskiego istnieje możliwość skorzystania z usług tłumacza języka migowego, jednak w ograniczonym zakresie, albowiem nauczyciel znający język migowy wypełnia swoje obowiązki, wynikające z przydziału czynności (psycholog szkolny). W razie zaistnienia takiej sytuacji zastępuje go pedagog, o ile nie wykonują zadań wykluczających taką możliwość.

 

  1. Zarządzenie Dyrektora nr 15/2020.
  2. Analiza stanu budynku.
  3. Plan działania.
Skip to content