Podróż do Perły Dolnego Śląska…

Wczesnym rankiem 24 maja uczniowie klas 5 a, b i c wraz z wychowawcami i opiekunami wyruszyli do jednego z najpiękniejszych miast Polski – Wrocławia.

Nasze zwiedzanie rozpoczęliśmy od sporej dawki wiedzy historycznej, na temat zwycięskiej bitwy pod Racławicami, podziwiając przepiękne dzieło malarstwa wielkoformatowego Panoramę Racławicką.

Następnie uroczymi wąskimi uliczkami i mostami dotarliśmy do serca miasta bijącego od XIII w. Tu na rynku zachwycił nas Ratusz łączący cechy gotyku i renesansu, pomnik Aleksandra Fredry i Plac Solny, na którym kiedyś handlowano solą. Wyjątkową atrakcją dla wszystkich uczestników była gra terenowa, przygotowana przez Panie przewodniczki. Poszukiwanie krasnali, kamieniczek Jaś i Małgosia oraz innych perełek architektury okazało się emocjonującym zajęciem.

Następnie zwiedziliśmy Uniwersytet Wrocławski, gdzie w Auli Leopoldina przeżyliśmy olśniewający barokowy zawrót głowy, a po wyjściu na Wieżę Matematyczną naszym oczom ukazała się panorama miasta. Mając nadal przed oczami dzieła architektury różnych epok, dotarliśmy do naszego miejsca noclegowego w hotelu Boutique.

Drugi dzień pobytu rozpoczęliśmy od wizyty w wrocławskim Zoo z Afrykarium, w którym poczuliśmy gorący afrykański klimat z unikatowym kompleksem podwodnego świata. Następnie udaliśmy się na spacer po pięknym Ogrodzie Japońskim, który swoim pięknem i spokojem skutecznie potrafi oderwać ludzi od wielkomiejskiego, zabieganego życia.

Ostatnim już etapem naszej wędrówki był Ostrów Tumski położony na wyspie i będący enklawą kościelną. Tu mogliśmy podziwiać liczne budynki sakralne z zachwycającą katedrą św. Jana Chrzciciela.

Opuszczając Ostrów Tumski mostem zakochanych udaliśmy się do autokarów, by pełni wrażeń i niezapomnianych doznań wrócić do naszych domów. (AO)