Wycieczka na Kielecczyznę

W środę 13 października o poranku uczniowie klasy 5b i 5c wraz z opiekunami udali się na wspaniałą wycieczkę pełną niezwykłych miejsc
w województwie świętokrzyskim. Trasa podróży biegła przez Chęciny-Tokarnię-Oblęgorek.

Odwiedzając niewielkie Chęciny w województwie świętokrzyskim mieliśmy okazję zobaczyć dwie wyjątkowe atrakcje. Pierwszym punktem na mapie było Centrum Nauki Leonardo da Vinci. Popularyzacja nauki poprzez aktywny kontakt ze zjawiskami naukowymi, możliwość wcielenia się w rolę badaczy, dostarczyła wszystkim wiele radości i wywołała uśmiech na niejednej twarzy. Można tu było poznać działanie siły odśrodkowej, kręcąc się na karuzeli Koło Fizyka, uderzając w Dzwony Rurowe, zrozumieć zjawisko fali stojącej, czy skorzystać ze stanowisk interaktywnych jak Koło Chomika, Wielka Dmuchawa oraz wiele innych. Tuż obok centrum góruje majestatyczny zamek pamiętający czasy Władysława Łokietka, który był kolejnym etapem naszej podróży. Tutaj wszyscy przenieśliśmy się w czasy średniowiecza, na dziedzińcu zobaczyliśmy narzędzia tortur, w lochu spotkaliśmy skazańca, załoga zamku powitała nas w historycznych strojach.
Z Chęcin podążyliśmy do Tokarni, naszym celem był Park Etnograficzny. To niezwykłe miejsce, gdzie można poczuć niepowtarzalny sielski klimat polskiej wsi. Po spacerze z przewodnikiem, uczniowie wzięli udział w warsztatach: „Częste mycie skraca życie, czyli higiena i kosmetyka na dawnej wsi” oraz „Domeczki z deseczki, czyli jak budowano domy na dawnej wsi”. Był to czas zabawy i nauki. Z Tokarni bogatsi o doświadczenia z zakresu budownictwa jak i wytwarzania kosmetyków w dawnych czasach podążyliśmy do Oblęgorka. Naszym ostatnim celem był Pałacyk Henryka Sienkiewicza, gdzie poznaliśmy życie i twórczość tego wybitnego powieściopisarza i publicysty, laureata Nagrody Nobla. To miejsce nas oczarowało. Mamy nadzieję, że kolejne wycieczki będą równie atrakcyjne i dostarczą nam niezapomnianych wrażeń.