Savoir- vivre
Savoir- vivre to słowo, które powstało przez połączenie dwóch francuskich wyrazów „savoir”-wiedzieć, umieć i „vivre”-żyć. Oznacza więc znajomość form towarzyskich, zwyczajów i reguł zachowania się w określonych sytuacjach.
Przez cały tydzień w naszej świetlicy rozmawialiśmy o tym jak powinna zachowywać się osoba kulturalna, jakie ważne cechy powinna posiadać. Uczniowie dowiedzieli się , że savoir- vivre można opisać za pomocą gestów np.: uśmiechu, uprzejmości, życzliwości. Dzieci poznały zasady dobrego zachowania się przy stole, w środkach komunikacji publicznej oraz jak prawidłowo nakryć do stołu. Korzystaliśmy też z kilku publikacji: G. Herbst „Dobre maniery, czyli savoir-vivre dla dzieci i nie tylko”, J. Waczków „Dobre obyczaje” i G. Kasdepke „Bon czy ton savoir-vivre dla dzieci”. Na zakończenie wspólna dyskusja i możliwość wyrażenia swojego zdania sprawiły dzieciom ogromną przyjemność, a jednocześnie sprawiły, że zajęcia były bardzo ciekawe i pouczające.