Pisankowy zawrót głowy

 

Dziś ostatni dzień na temat Wielkanocy . Mamy nadzieje, że  zainspirowałyśmy Was  twórczo  do prac plastycznych na temat świąt . 

Tego ostatniego  dnia spróbujcie  wykonać kurki z opakowań po jajkach oraz przestrzenną kolorową pisankę z papieru. 

Zachęcamy was do oglądnięcia prezentacji o tematyce świątecznej oraz ciekawostek na temat tradycji wielkanocnych w rożnych regionach Polski.

Przypominamy, że osoby chętne, które wykonują prace plastyczne zachowajcie je, będą one piękną dekoracją sali świetlicy jak wrócimy wszyscy do szkoły. Wierzymy, że włożycie  całe swoje serce w prace.

Podajemy również parę pomysłów na zabawy  w zaciszu domowym 🙂

Prezentacja multimedialna:

https://www.slideshare.net/MalagaZ/prezentacja-alleluja?next_slideshow=1

Kurki i pisanki z papieru:

 https://www.youtube.com/watch?v=xLKqVpCcoDg

https://www.youtube.com/watch?v=MEaDx5xX9jY

Tradycje Wielkanocne w różnych regionach Polski:

https://dziecisawazne.pl/tradycje-wielkanocne-w-roznych-regionach-polski

Zabawy:

– Wisielec –

Do zabawy będą potrzebne:

kartki i długopisy

Jak się bawić?

Gra, w którą bawiły się pewnie jeszcze nasze babcie, ale świetnie sprawdzi się i teraz na zażegnanie nudy. Każdy z graczy wymyśla dość długie słowo, a na kartce zapisuje je          w postaci kresek – ile liter w słowie, tyle kresek. Następnie, podając litery na chybił trafił, przeciwnik próbuje odgadnąć, co to za słowo. Jeśli podana przez niego litera znajduje się     w danym wyrazie, zapisujemy ją na odpowiedniej kresce. Jeśli nie – rysujemy z boku element szubienicy. Gracze odgadują litery na przemian, a wygrywa ten, kto pierwszy odgadnie słowo przeciwnika lub kto uniknie szubienicy.

– Słowo po słowie –

Do zabawy będą potrzebne:

kartka i długopis

Jak się bawić?

Gracze układają i zapisują historyjkę, dopisując do niej po jednym słowie. Dzieje się to      w ten sposób, że pierwszy z graczy zapisuje pierwszy wyraz (np. Dawno), drugi – kolejny (np. temu), trzeci gracz (lub ponownie pierwszy) dopisuje następny wyraz, który logicznie pasuje do ułożonej dotychczas całości (np. Dawno – temu – żyła…). Gdy jeden z graczy postawi po swoim wyrazie kropkę, kolejny gracz rozpoczyna nowe zdanie, które jest logiczną konsekwencją poprzedniego.
Gdy już cała historyjka będzie gotowa, można ją odczytać na głos, a potem spróbować… opowiedzieć ją od końca 😉 Tym razem już tylko ustnie i nie słowo po słowie, bo byłoby to zbyt trudne, ale na przykład zdanie po zdaniu. Warto przy tym postarać się odtworzyć możliwie wszystkie szczegóły.

– Wyrazy z wyrazu –

Do zabawy będą potrzebne:

kartka papieru

długopisy lub pisaki,

Jak się bawić?

Zabawa polega na tworzeniu różnych słów z liter zawartych w wybranym długim wyrazie – im dłuższy wyraz, tym więcej możliwości. Np. prowadzący zabawę podaje słowo: „lokomotywa”. Zadaniem uczestników zabawy jest wypisanie jak najwięcej nowych słów   z liter, które wchodzą w skład tego słowa. Przykład: „lok”, „mowa”, „motyl”, „oko”, itd. Kto ułoży najwięcej nowych słów – wygrywa!

Skip to content