Wycieczka do Sandomierza

Dnia 7 czerwca 2023 roku klasy 6A i 7C wybrały się na wycieczkę do Sandomierza wraz z opiekunkami Panią Martą Michniak, Dominiką Wełną i Katarzyną Krupą.

Zwiedzanie miasta zaczęliśmy od przejścia ciekawą pod względem historycznym Trasą Podziemną, o której początkach i wykorzystaniu w interesujący sposób opowiedziała pani przewodnik.

Następnie przeszliśmy do Muzeum ,,Świat Ojca Mateusza” , gdzie mogliśmy z wielką przyjemnością zagościć w kuchni gospodyni Natalii i komisariacie policji sandomierskiej. Wykonaliśmy wiele zdjęć z figurami woskowymi znanych bohaterów słynnego serialu o ojcu Mateuszu.

Następnie przeszliśmy spacerem do sandomierskiego zamku, gdzie obejrzeliśmy ciekawe eksponaty z prehistorii tych okolic oraz wystawy naczyń, zastaw kuchennych oraz obrazów.

Wzięliśmy udział w warsztatach na temat dawnych dworskich uczt, a także nauczyliśmy się kulturalnego zachowania przy stole i odpowiedniego używania sztućców.

Po tej interesującej lekcji wybraliśmy na przechadzkę po Rynku oraz obejrzeliśmy słynną Bramę Opatowską i Ucho Igielne, czyli resztki dawnych murów miejskich.

Potem przeszliśmy urokliwym wąwozem św. Jadwigi, który zachwycił nas pięknem przyrody i niezwykłością ukształtowania terenu.

Na koniec mieliśmy wielką przyjemność popłynąć statkiem po Wiśle, oglądając przy tym niezwykłą panoramę Sandomierza.

Wycieczka dobiegła końca, a my pełni wrażeń wróciliśmy do Bochni.