Projekt Erasmus + „Ogrody sensoryczne – integracja i edukacja!”

Naszą Szkołę spotkało wielkie wyróżnienie!

Z przyjemnością informujemy, że Szkoła Podstawowa nr 2 w Bochni z nalazła się na II miejscu w gronie dziewięciu szkół w Polsce, których wniosek w międzynarodowym programie Erasmus+ został wysoko oceniony i zatwierdzony do realizacji przez Narodową Agencję Programu Erasmus+ i Europejskiego Korpusu Solidarności. Nasza Szkoła otrzymała dotację na realizację projektu Erasmus+ w ramach akcji KA210-SCH – Partnerstwa na małą skalę w sektorze edukacji szkolnej.

Opis projektu

Przygotowany przez nauczycieli; mgr Paulinę Mikulską i mgr Katarzynę Widłę wniosek projektowy nosi tytuł „Ogrody sensoryczne – integracja i edukacja!”

Projekt obejmuje szereg działań na terenie każdej ze szkół partnerskich i w środowisku lokalnym, w tym budowę ogródków sensorycznych, opracowanie materiałów dydaktycznych i przewodnika po ogrodach, spotkania online z rówieśnikami z Włoch oraz dwie mobilności – wyjazd polskich uczniów do Włoch oraz włoskich uczniów do Polski.

Stworzone w ramach współpracy ogrody będą pełniły funkcję edukacyjną, terapeutyczną i relaksacyjną. Głównym założeniem ogrodów sensorycznych jest oddziaływanie na zmysły: węchu, wzroku, dotyku, słuchu i smaku. Ogrody sensoryczne polepszają nasz stan psychiczno-fizyczny, pozwalają naładować się pozytywną energią, tak cenną dla naszego samopoczucia. Są one również doskonałym materiałem dydaktycznym. Dodatkowo, chcielibyśmy przy ich tworzeniu wykorzystać zarówno formy recyklingu jak
i zero waste.

Cele projektu

Głównym celem projektu w odniesieniu do uczniów jest ich rozwój w zakresie umiejętności językowych
i TIC oraz współpracy w grupie rówieśniczej i świadomości różnorodności kulturowej w obrębie społeczeństw Unii Europejskiej poprzez:

  • rozwój kompetencji językowych – komunikacji w języku angielskim w mowie i piśmie podczas realizacji zadań projektowych;
  • uświadomienie roli dziedzictwa kulturowego krajów partnerskich;
  • podniesienie kompetencji osobistych, społecznych i organizacyjnych uczniów, w tym samodzielności, wiary we własne możliwości, przedsiębiorczości, inicjatywy, obycia w świecie;
  • poznanie i otwartość na różnorodność dziedzictwa kulturowego swojego i innych krajów europejskich;
  • zwiększenie umiędzynarodowienia szkoły;
  • zwiększenie świadomości i zrozumienia różnorodności kulturowej.

Kwota dotacji

Nasza Szkoła jako koordynator otrzymała dotację w wysokości 60 000 euro na działania projektowe, które przeprowadzi wraz ze szkołą partnerską we Włoszech.

Partner projektu

Istituto Comprensivo Statale Nereto Sant’Omero Torano Nuovo w Nereto w regionie Abruzja we Włoszech

 Czas trwania projektu

19 miesięcy (od 1 kwietnia 2023 r. do 31 października 2024 r.)

Terminy mobilności

  • Termin wyjazdu do Włoch: pierwszy tydzień października 2023 r.
  • Termin wyjazdu do Polski: drugi tydzień kwietnia 2024 r.

Okres mobilności to 7 dni

Uczestnicy projektu

Do udziału w projekcie zapraszamy 15 tegorocznych siódmoklasistów – otwartych, zaangażowanych,
z inicjatywą, lubiących uczyć się języka angielskiego i podejmować nowe wyzwania.

Wierzymy, że projekt „Ogrody sensoryczne – integracja i edukacja!” będzie wspaniałym doświadczeniem dla naszych uczniów i całej społeczności szkolnej oraz, że jego idee i rezultaty dotrą do szerszego grona odbiorców i przyniosą wiele korzyści zarówno szkołom zaangażowanym
w projekt jak i społeczności lokalnej. Udział w międzynarodowym projekcie z pewnością wpłynie na edukację obywatelską i świadomość kulturową uczniów naszej szkoły, nauczy ich postaw tolerancji
i otwartości wobec innych narodowości, poszerzy horyzonty, jak również zmotywuje do nauki języków obcych. Właśnie dlatego nasi nauczyciele podejmują innowacyjne działania w ramach projektu ERASMUS + .

Już wkrótce na naszej stronie internetowej ukaże się regulamin rekrutacji! Bądźcie z nami na bieżąco.

Opracowanie:

mgr Paulina Mikulska – szkolny koordynator projektu

mgr Katarzyna Krupa

mgr Agnieszka Kwatera

mgr Katarzyna Widła

Skip to content