PODRÓŻ DO MIASTA MOSTÓW, ZIELENI I MŁODOŚCI …

Wczesnym rankiem 17 maja uczniowie klas 5 b i c z wychowawcami Panią Małgorzatą Śliwą i Agnieszką Kołacz oraz opiekunami Paniami Agnieszką Cholewą – Bajdą i Katarzyną Zdeb wyruszyli do jednego z najpiękniejszych miast Polski – Wrocławia.

Nasze zwiedzanie rozpoczęliśmy od wędrówki po Ostrowie Tumskim położonym na wyspie i będącym enklawą kościelną. Tu mogliśmy podziwiać liczne budynki sakralne z zachwycającą katedrą św. Jana Chrzciciela. Następnie uroczymi wąskimi uliczkami i mostami dotarliśmy do serca miasta bijącego od XIII w. Tu na rynku zachwycił nas Ratusz łączący cechy gotyku i renesansu, pomnik Aleksandra Fredry
i Plac Solny, na którym kiedyś handlowano solą. Wyjątkową atrakcją dla wszystkich uczestników była gra terenowa, przygotowana przez Panią przewodniczkę. Poszukiwanie krasnali, kamieniczek Jaś i Małgosia oraz innych perełek architektury okazało się emocjonującym zajęciem.

Następnym punktem na naszej mapie Wrocławia było Centrum Edukacji Ekologicznej Hydropolis – unikatowe centrum wiedzy o wodzie, łączące walory edukacyjne z nowoczesną formą wystawienniczą. Mogliśmy więc odbyć podróż od wnętrza Ziemi do podwodnych głębin morskich. Symulator śniegu, batyskaf, drukarka wodna, ogień z pary wodnej to tylko niektóre atrakcje, które nas zachwyciły.

Kolejnym etapem wędrówki była spora dawka wiedzy historycznej, na temat zwycięskiej bitwy pod Racławicami, podziwiając przepiękne dzieło malarstwa wielkoformatowego Panoramę Racławicką.

Ten obfitujący w atrakcje dzień zakończyliśmy w Parku Szczytnickim, gdzie przy muzyce Hansa Zimmera, Prokofieva i Mozarta podziwialiśmy prawdziwe widowisko fontann multimedialnych.  Mając nadal przed oczami dzieła architektury różnych epok, dotarliśmy do naszego miejsca noclegowego
w hotelu IBIS.

Drugi dzień pobytu rozpoczęliśmy od wizyty w wrocławskim Zoo z Afrykarium, w którym poczuliśmy gorący afrykański klimat z unikatowym kompleksem podwodnego świata.  Następnie udaliśmy się na spacer po Ogrodzie Japońskim, który o tej porze roku swoim pięknem i spokojem skutecznie potrafi oderwać ludzi od wielkomiejskiego, zabieganego życia.

Ostatnim punktem naszej dwudniowej wyprawy był najwyższy budynek Wrocławia Sky Tower –
z widokiem rozpościerającym się na wysokości ponad 200 metrów oraz Kolejkowo – Dolny Śląsk
w Miniaturze.  Na powierzchni 900 m2 twórcy Kolejkowa przenoszą nas w tętniący życiem Dolny Śląsk. W tym prawdziwym, choć zminiaturyzowanym świecie jeżdżą pociągi, tramwaje i samochody
a miniaturowi mieszkańcy aktywnie spędzają każdy dzień a wieczorami oddają się nocnemu życiu.  Precyzja z jaką twórcy oddali każdy szczegół zachwyca zarówno dzieci jak i dorosłych.

Pełni wrażeń i niezapomnianych doznań zakończyliśmy naszą podróż do Perły Dolnego Śląska
z nadzieją, że wielu z nas jeszcze tam wróci.  (AO)