Lekcja z ekonomią

W ramach zadania Lekcje z ekonomią, zostało przeprowadzonych 10 lekcji o charakterze interdyscyplinarnym.
W trakcie zajęć  nauczyciele połączyli zagadnienia ekonomii ze swoją dziedziną wiedzy.  

Przedmiot / temat lekcji / prowadzący: 

Matematyka – Zastosowanie matematyki w ekonomii.
mgr Natalia Wełna

zalacznik nr 4 matematyka

Załącznik nr 1 – prezentacja

Załącznik nr 2

Załącznik nr 3 – prezentacja

Scenariusz lekcji


 

Matematyka – Matematyka w banku – warto oszczędzać.
mgr Małgorzata Bożek

Scenariusz lekcji


 

Język angielski – Currencies in different countries. – Waluty w różnych państwach świata. 
mgr Paulina Mikulska

  1. Quiz na platformie wordwall
  2. Animowana infografika – projekt wspólny
  3. Animowana infografika – projekt wspólny

Scenariusz lekcji


 

Historia – Historia pieniądza.
mgr Małgorzata Śliwa, mgr Anna Ptaszek

historia

Prezentacja – Historia pieniądza

Zakładka do książki – Historia pieniądza w pigułce


Historia – Jaką walutą powinni posługiwać się obywatele RP? 
mgr Zbigniew Solak

W dniu 21 kwietnia 2021 r. odbyła się debata międzyklasowa ósmoklasistów (VIIIA, VIIIB, VIIIC), w której uczestniczyło 78 osób, w tym 4 nauczycieli. Tematem przewodnim był problem:

Jaką walutą powinni posługiwać się obywatele Rzeczpospolitej Polskiej?

Na wstępie przeprowadzono sondaż, który miał odpowiedzieć na pytanie, czy powinna być to nadal złotówka, euro, lub można było wyrazić niezdecydowanie. Za złotym opowiedziało się 57 %, euro chciałoby 34 %, a niezdecydowanych było 9%.

Następnie drużyna Złotej Szkoły NBP przedstawiła w formie PPTX zadania NBP i jego funkcje gospodarcze oraz zadania EBC, wraz z przybliżeniem mechanizmów gospodarczych regulujących funkcjonowanie €.

Kolejnym etapem by o przedstawienie zysków i strat związanych z przystąpieniem Polski do strefy €. Zainteresowani, prowadzący (i jednocześnie moderator) – dyrektor szkoły i nauczyciel historii – Zbigniew Solak określili szanse i zagrożenia. Na zakończenie przeprowadzono sondaż, w którym 69% opowiedziało się za utrzymaniem złotówki jako waluty narodowej, 24 % uczestników debaty wskazało euro, a 7 % nie posiadało na ten temat zdania.

Prezentacja – Złoty i jego funkcje

Prezentacja – Dlaczego nie warto wprowadzać Euro

Prezentacja – Euro i strefa euro


Język polski – „Grosz do grosza, a będzie kokosza” – przysłowia dotyczące oszczędzania.
mgr Agnieszka Cholewa-Bajda 

Zdjecie 1 j. polski

Zdjecie 2 j. polski

Zdjecie 3 j. polski

zdjecie 4 j. polski


Muzyka – Muzyka a finanse. 
mgr Małgorzta Mrózek

Prezentacja – Muzyka a finanse

Muzyka – prace uczniów

Scenariusz Lekcji


 Przyroda – Woda to życie.
mgr Monika Zapała

Krzyżówka

Rebus pieniężny

Rebus – przyroda

Scenariusz lekcji

Skip to content